Monday, May 19, 2008

Kisah hari ini.



Wesak Day.. tapi tak kemana pun. So aku dah cadang nak meneruskan niatku malam tadi..nak buat roti dan pizza. Malam tadi dah merayau cari tepung superfine. Tak sabar rasanya nak buat. Anak-anak dah bersemangat bila kusuarakan keinginanku. bahan-bahan dah disediakan. Projek pun berjalan. Semuanya seperti yang dirancang. Seronoknya mereka menguli doh. buat bulat2 seperti apa yang ku lakukan. Paling klakar apabila nak masukkan doh yang sudah siap dibentuk ke dalam kereta sebelum dibakar.
Tapi sayangnya tak sempat nak amik pic. len kali lerr..first pizza sekali hadap terus licin. begitu juga dengan roti. almaklumlah pertama kali membuat roti dan pizza, seronoknya tak terkata. Apalagi bila apa yang dibuat menjadi. Cuma tinggal roti tocang dan roti cengkerang siput..kuang3x.psst psst roti cengkerang siput tu kan.. sebenarnya masa aku belajar buat tu tak menjadi so aku bulatkan jer sebiji cam cengkerang siput tp cikgu tu bakar dengan meletakkan gula dan cheese, then aku ikut2 jerlah. tp sedap gak. hahahah petang tu ummi n the gang datang umah aku. dengan semangat membaranya aku menunjukkan roti yg aku buat tuh.. Kami gelak sakan. Seronok sangat.Maklumlah, sebelum ni kami pernah belajar buat roti tapi tak menjadi. keras dan boleh baling ke dinding. Aku buat kopi panas dan cecah roti tu ngan kuah kensom.. cikguuu.. thanks. cayang cikguuu..muahhhhs.Tp tak de piclah cikgu. sebab dah licin semuanya.len kali saya buat lagi saya amik pic dah buh kat sini. :D saya buh pic semalam jerlah cikgu ya... heheh jgn marah.

No comments: