Sunday, May 18, 2008

Kegemaranku..

Aku suka buat kek. Tak kisahlah kek apa. Tapi yang paling aku minat buat kek lapis. Tak kisahlah kek lapis apa. Jadi atau tidak, belkang kira. yang penting aku cuba dulu. terbaru aku buat kek Lapis Cempedak. sedap dan marvelous. tol tak ayat tu.. heheh hentam jerlah.

Sekarang ni bukanlah musim cempedak. Merayau aku cari buat tuh. Bila jumpa, buah tu tak masak. masih mentah dan keras. Pusing lagi mencari. sama gak. Ni masih tak putus asa. Tapi memanglah kan.. orang yang tak putus asa ni akhirnya diberkati. Samalah situasinya dengan aku ni. Aku dapat gak buah cempedak. Masak ranum dan harum baunya. lehlah Aku teruskan semangat yang tengah membara ni. dan inilah hasilnya. Kek lapis Cempedak yang harum dan sedap.

1 comment:

ROZI FRESH BAKED said...

gcantik kek lapis tu boleh bagi resepi...